Monday, August 12, 2013

Taas takaisin kouluun !

001
012
004

Taas alkoi mullakin koulu. Vaikka en oo nyt suunnilleen neljään kuukauteen kyseisessä oppilaitoksessa työssäoppimisjakson takia majaillut, niin suoraan sanottuna en sinne pätkääkään ole kaivannut. Toivon että tää on nyt vaan jotain koulun alkamis masentelua, mutta tuntuu että koko tän kaks vuotta sielä on käytä läpi samoja itsestäänselvyyksiä ja tehty yksinkertasistakin asioista vaikeita. Koko päivä alko sillä kuinka salissa ylistettiin opettajien johdolla kuinka on oikeus palata tähän oppilaitokseen, ja kuinka vaikeaa sinne pääseminen on yms yms. Ihan rehellisesti sanottuna tekis mieli kopauttaa jokaiseen tota hokevalle hippune järkeä päähän, ei tässä nyt kuitenkaan missään Yalessa tai Brownissa olla. Myöskin jokaisen opettajan "vaikutatte kyllä mahtavalta porukalta ja tuntuu että tästä tulee paras vuosi ikinä" -lätinät alkaa pikkuhiljaa hajottaa, ei sitä esittämistä voi kukaan oikeasti tosissaan ottaa :D Toivottavasti kukaan ei järkyttynyt tästä avautumisesta, teki vaan mieli kerranki kirjottaa tänne siltä miltä musta oikeesti tuntuu.

Housut | Lindex       Kengät | Vans  
Paita | Gina Tricot       Farkkuliivi | Kirppis
008
015
016

Pukeutuminenkin tuntu jotenkin hirmu vaikeelta tänä aamuna. Kun olen ollut töissä tai lomalla, oon tuntenut oloni tosi itsevarmaksi vaikka olis mitä päällä. Tuntuu että ihmiset hyväksyy mut sellasena kun oon. Esimerkiks en kertaakaan epäröinyt laittaa mekkoa päälle töihin, vaikka vaatekaupassa se myyjien pukeutuminen aika silmätikkuna olemista onkin.

Tänä aamuna taas kun avasin kaapin, niin ainut ajatus oli että "pakko keksiä jotain normaalia päälle laitettavaa". En edes muistanut että tällasta tunnetta on, ja ihmettelin itsekin että mihin se mun itsevarmuus katos. Kouluun saavuttua muistin miks alitajuntaisesti halusin vaan pukeutua "normaalisti". Kukapa nyt haluais hiuspidennyksien, korkeevyötäröisten farkkujen ja tekorusketuksen seassa joutua ylimääräisten katseiden alle?

Jep, varmaankin suurin syy siihen etten tällä hetkellä viihdy koulussa on se, että tuntuu etten vaan kuulu sinne. Ihmiset on vaan niin erilaisia kun minä. Uus ryhmänohjaajakin yritti ensimmäiseks alkaa luomaan meidän luokkaa yhtenäisemmäks, mutta pessimistinä en nyt jaksa uskoa että se tästä mihinkään paranis kahden vuoden yrittämisen jälkeen. Ollaan vaan niin eri maailmoista. Onneks meidän luokaltakin löytyy sellasia ihmisiä jotka tekee sielä koulussa olemisen sen arvoiseksi, ja oon onnellinen että oon saanut edes muutaman uuden kaverin sieltä. Mites teidän koulut on alkanut? :)

12 comments:

  1. peruskoulun vika vuosi menos ja mulla on aina toi sama tunne jos laittaa vähänki jotain "erikoista" päälle ja kotona se tuntuu iha kivalta päältä ja näyttää mut sit se ahdistuksen multihuipentuma kun astut koulun ovesta sisään ja katot mitä muut on päällen pistäneet tulee semmonen mulla ainaki että oon liian erilainen nyt mua syrjitään ja on lihava ja oon sitä ja tätä.. mut oot tosi kaunis :)

    ReplyDelete
  2. meen seiskalle :) itte ain mietin kuumeisesti mitä pistän päälle ja lopuks huomaan et ei kukaan kuitenkaa mitenkään kattele sitä mun vaatetusta,tosin jos mulla ois jotain outoo päällä nii kyllä varmana katteltais :DD

    ReplyDelete
  3. ysiä alottelen tänään, ja ei kyllä vois pätkääkään kiinnostaa sinne vanhaan homeiseen koulurakennukseen mennä. Mulla on vähän sama, et haluun laittaa ns. erikoisempaa vaatetta päälle, eli ei "mitä nyt ekana kaapista sattuu käteen" meningillä ;)

    ReplyDelete
  4. Mitä opiskelet? Oon ite muutamaa kurssia valmis lastenohjaaja ja voin kertoa, et toi tunne opintojen itsensätoistavuudesta vaikeimman kautta on ihan normaalia! :) Kyllä sä jaksat ja pärjäät!

    ReplyDelete
  5. Mulla oli just semmonen tunne kun eilen alkoi koulut.. Olisin halunnut laittaa yhet korkkarit mitkä oli ihan uudet, mutta en kehdannu ku pelkäsin kaikkien tuijottavan ja kattovan sillai wtf heti ekana päivänä :D Laitoin sit perus tennarit.. Se on se turvallinen vaihtoehto !

    ReplyDelete
  6. Mä alotin lukion kolmannen ja toivottavasti löytyis lisää motivaatiota!
    Löysin sun youtuben ja blogin tänää ja oli pakko alkaa seuraa molempia, vaikutat tosi ihanalta ihmiseltä ja sul on hyviä mielipiteitä! :)

    ReplyDelete
  7. Menin nyt seiskalle :) Ja uusi koulu, uusi luokka ja uudet opettajat. Aamulla tuntui että täytyy sulautua ns.massaan. Koska sama tunne ei halua joutua silmätikuksi. Onneksi luokka on mukava ja opettajat mukavia. Mutta välillä tuntuu että en sovi joukkoon tuntuu oudolta :D kuin kaikki tuijottaisivat varmaan kaikista tuntuu siltä mutta välillä on niin hauskaa että toivoo että koulupäivä ei loppuis ollenkaan ;)

    ReplyDelete
  8. ääää ihanat noi housut! :D

    ReplyDelete
  9. pukeudun kouluunki aina ihan just niinku haluun, enkä koita mitenkään sulautuu massaan tms, koska se on tosi tylsää!:D ja menin nyt kasille ja on tooosi outoo ku koulussa on pikkusia! :D

    ReplyDelete
  10. Peruskoulun vika vuosi alkoi tänään ja kaksi vuotta jo sitä kulkenut ilman kavereita.. Vielä yksi vuos kestettävää ja sitten pääsee uuteen kouluun ja uusien juttujen kimppuun, jos vaikka eri paikkakunnalta kavereitakin löytyisi..:-)

    ReplyDelete
  11. voisitko tehä huonepostauksen?

    ReplyDelete

I read all the comments and I appreciate that you leave your mark by writing one. ♥